söndag 5 december 2010

SM i mek!

Kan en helg avslutas bättre än med Caddymek?
Ja, kan säkert flera miljoner svara. Den försumbara minoriteten svarar dock med ett rugande nej!

Vad har hänt då? Nedan följer en bildkavalkad.
Ny dörr

























På bilden ovan ser vi den nya dörren. Eftersom det finns så många dörrar att välja på så valde min kompis som inte har tid att blogga om Caddyn (pust!) självklart en GT-dörr - för känslans skull! Men för att krångla till det blev det en vit dörr.


Bakkant, längst ned. Rost. Hål. Borttagen.



















Dörren behövde rostlagas på två ställen, framtill och baktill längst ned på dörren. Eftersom min kompis som inte har tid att blogga om caddyn är femte generationens svetsare så var ju detta jobb klart medans jag kokade kaffe. Delar av arbetet syns nedan. Se och lär mina barn!


Svetsa...


















Slipa... och samtidigt:



















Åhh! Schuuukt häftigt det stänker eld på mig, tänkte jag!



















Halvfärdigt, notera även de söta tofflorna!


















Här masseras plåten med varsam hand.




















Mer massage!



















Det här är Hårdrock. På vinyl.




















Och ungefär samma kärlek förmedlades till den främre delen av dörren, se nedan.










































Mot slutet gick jag ut med värmepistolen och började dra av GT-stripsen. Lite synd att de inte kan sitta kvar, men vare gram räknas. Vi nöjer oss nu. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar